Barnens rättigheter

 

Någonting som jag verkligen brinner för och som intresserar mig väligt mycket är frågor som rör barn, och barns miljö i skolan. Frågor som jag anser är bland de viktigaste i samhället.
Det är i skolan man tillbringar sina första år som man faktiskt kan minnas riktigt bra och långt in i livet. De är även den tiden som formar oss otroligt mycket som person och vilken roll vi senare kommer ta i vuxenlivet.


Anledningen till att jag brinner så pass mycket och har som mål i livet att verkligen få göra en skillnad i denna fråga, är för att min skolgång i grundskolan var en mardröm. Jag vill inte att något barn ska behöva utsättas för samma sak som jag gick igenom. Även om jag bara lyckas hjälpa en grupp eller enbart en person är jag nöjd.
Kan jag hjälpa ett oskyldigt barn till att få en underbar tid i skolan bland vänner är de värt mer än rent guld.


Jag vill att barn ska kunna gå till skolan och känna sig trygga och välkomna. De ska veta att de finns barn som vill leka med dig när du kommer och personal som ser dig och som du vet hjälper dig i svåra situationer. Du ska bli sedd, accepterad och älskad, och du ska få vara precis den du är.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0