Playahead...

Playahead, älskade playahead.
Vi är många ungdomar här ute i cybervärlden som en gång startade sin karriär på playahead. Jag är i alla fall en utav dem. Eller ifrån allra första börja var de lunarstorm som gällde, men där kände jag mig aldrig riktigt hemma, det var på playahead jag hittade min plats. Jag pratade vilt med människor på planket och var inte rädd för att ta kontakt med nya människor. Vissa har jag faktiskt kontakt med än idag och är väldigt bra vän med, till och med i verkliga livet.

Det känns rätt konstigt att se att jag startade mitt konto när jag var 13 år, och då måste jag erkänna att jag hade nog minst 3 konton innan de. Jag är en oldie på stället. Jag änvänder dock inte detta konto längre. Det var ett tag sen jag var inloggad sist, men jag hade gärna varit en flitig playahead användare. Om stämningen och människorna var som förr, som när jag var 15 år och orädd.
Om Dryga månaden stänger playahead ner, försvinner, finns inte mer. Vilket jag tycker känns lite hemskt. Det är en bit av sin ungdom som försvinner. En plats där i alla fall jag har spenderat många timmar.
Kämpat med playahead profiler och gjort allt i sin lag för att få till en låt till en mp3 fil. Känt sig speciellt när man lyckades smöra till sig ett VIP-silver av admin eller när någon random skrev att man var söt i ett hemligt inlägg i gästboken.
Det var även playahead som gav mig identiteten SIP, ett smeknamn jag fortfarnade blir kallad av endel vänner. En identitet jag hoppas leva kvar!

Till playahead kommer jag vara evligt tacksam. De var ni som fick mig att hitta min plats i cybervärlden. Jag kan stolt säga att jag kommer sakna att ha er ett klick bort.

Rest in peace 100301

Kommentarer
Postat av: F

vad ska man göra när playahead är borta

2010-07-20 @ 20:14:35
URL: http://http807nattebussen.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0