bländare...

Jag har kollat på många bilder på senaste tiden som har gjort mig väldigt besviken. Eller besviken ska jag väl inte säga att alla gör men när jag vet vem som fotat och vad den personen bör kunna tycker jag det är skrämmande.
Det som gjort mig så besviken är när personen inte använder de inställningar på kameran som behövs för att få till bästa möjliga bild i den miljö och sammanhang de fotograferar!
Framför allt detta med bländare.

Jag personligen tycker att en bild blir så mycket roligare och bättre att titta på om fotografen vågar blända upp och i poträtt bilder få modellen att sticka ut lite ifrån bakgrunden. Självklart ska man gå på känska om vad som blir snyggast!

Jag tänkte visa lite exempel på bilder jag inte redigerat alls utan där jag har lekt med bländartalen.

Bländare: 22,0
Slutartid: 1/60
ISO: 400

Bländare: 10.0
Slutartid: 1/125
ISO: 400

Bländare: 3.2
Slutartid: 1/2000
ISO: 400

Bländare: 1.8
Slutartid: 1/4000
ISO: 400

 


Jag är absolut ingen expert på detta och det är första gången som jag ger tips och om inställningar på bloggen. Så rätta mig om jag har fel.
Jag är den typen som kan de praktiskt men när de kommer till teoretiskt får jag hjärnsläpp. jag är inte ämnad för att skriva ner saker, jag ska visa med mina händer!

Kommentarer
Postat av: ♥ MeDinA ♥

med mig är det helt okej, lite trött bara :D.



vad hittar du på? :D

2009-11-12 @ 13:01:21
URL: http://meedo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0