några frågor, några svar!

1. Vad har du för kamera?
Kamera:
Canon EOS 400D, men hoppas snart på en uppgradering.
Objektiven: Canon EF 18-55mm, Canon EF 50mm f/1.8, Sigma 70-300mm, Thamron 18-200mm f/3.5 (säljes, intresserad?)
Tillbehör: Batterigrepp, Fjärrutlösare, Blixtskena, Nissin speedlite Di622.
Lånar även många bra objektiv och blixar ifrån min skola så som: Canon speedlite 430ex & Canon EF 20-35 f/3.5


2. Favoritlåt?
Svår fråga, verkligen.
Just nu gillar jag mycket av Lars Winerbäck, Isak Strand & Hoffmaestro.

 

3. Absoluta favoriträtt?
Lasagne, helt klart! Vill du charma mig kan du toppa de med sallad!


4. Favoritscen i en film eller serie?
Nu ska jag berätta något pinsamt. Jag älskar att se på när familjerna får se sett nya hem i extrem home makeover. Då gråter jag alltid små söta glädjetårar!

 

5. Vad är det bästa du vet?
Kan låta klyschigt men jag älskar att se glädje, och se människor som tar vara på sitt liv och har livsglädje. Annars älskar jag känslan av träningsvärk och att kunna inspirera människor och känna att man gjort nytta!

 

6. Vad vill du jobba med när du bli äldre?
Som många vet så fotar jag mycket och det är även något som jag vill arbeta med i framtiden. jag har även en plan på att starta upp ett eget företag inom en bransh som har med fota att göra. Så jag vill bli egen företagare & fotograf!

 

7. Din största dröm?
Självklart har jag drömmar vissa stora vissa små. En är väl att jag vill att jag ska lyckas och finna styrkan till att göra de. Sen vill jag även kunna hjälpa mina nära och kära till att lyckas och må bra! Jag vill känna att jag gjort något bra i världen när jag dör.
Det finns en oskriven regel i samhället som jag vill förändra, jag vill ändra människors syn och förstärka tjejers självförtroende. Vilket är en stor dröm men jag vet att jag kan lyckas om jag vill! Det är även lite de som är grunden till företaget jag vill starta upp så snart som möjligt!

 

8. Finns det något vi inte vet om dig?
Hmm svårt, mamma?
Nej, men något som jag inte flashar med i bloggen så mycket är min uppväxt.
Under mina första 4-5 skolår vart jag mobbad av personer(läs: i stort sett bara tjejer) i min omgivning. Vilket gjorde att jag gömde min kropp i stora tröjor och byxor och umgicks i stort sett bara med killarna i min klass och blev då en typisk pojkflicka. Vilket gav tjejerna ännu en anledning till att ha mig som hack kyckling. Självklart var de mer saker än att jag var pojkflicka som dom tydligen tyckte var kul. Som mitt talfel (fanns en massa saker/uttal jag inte kunde säga, men r är ju en klassiker), att jag var mullig etc etc.
Detta är något som jag är väldigt stark i nu och vill förändra vilket även är grunden till en av mina stora drömmar, nog den störta! Inget barn ska behöva ha en jobbig skolgång och känna att de inte är kul att gå till skolan! Det ska vara något man kan se tillbaka på med glädje genom hela livet.

 

Något annat som jag tror ni inte vet om är att jag är utbildad informatör inom HIV & AIDS!
Jag är även utbildad nattvandrare, ungdomsledare & barnflicka.

 

9. När ska vi ses? (/Malin)
ja men vi kanske kan ses i veckan eller i nästa vecka? vad säger du?

 

Jag tycker jag är så troligt söt på dessa bilder, visst? skämtosido, men heey jag bjuder på mig själv!
Hittade gamla bilder ifrån tvåan i skolan alltså ett år se. jag ser absolut inte ut så längre, använder inte ens kläder i samma stil, har inte heller samma frisyr längre.  Någon som vill köpa Adidasjackan by the way?

 


Kommentarer
Postat av: mallan

vi får höras när jag blir frisk :) har ju svinis nu :(

2009-11-11 @ 00:21:28
URL: http://hallberg.blogg.se/
Postat av: ♥ MeDinA ♥

allt bra annar? :D

2009-11-11 @ 00:43:25
URL: http://meedo.blogg.se/
Postat av: clara den underbara

Måste bara säga att din blogg är fantastisk bra :D Keep up the good work xoxoxoxoxooxoxoxoox ( L ) ( L )

2009-11-11 @ 01:32:52
URL: http://claradenunderbara.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Fin blogg! :)

2009-11-11 @ 09:53:43
URL: http://theironyofalex.blogg.se/
Postat av: Simone

sV: Hahaha ellerhur, mer leggings! :D

2009-11-11 @ 10:47:19
URL: http://fattybom.blogg.se/
Postat av: sandra

tack för svaret på min fråga ^^

jag känner igen mig, men grabbarna va emot mig åxå så jag hamnade i väldigt dåligt umgänge istället (involverande droger , snatteri osv.) vilket jag är glad att jag tog mig ur i tid. Och nu är jag starkare och mer självsäker som person tack vare deras åtlöjen och misstag även tack vare mina egna.

2009-11-11 @ 17:47:59
URL: http://sandraliksom.blogg.se/
Postat av: Ida

Carro!! Jag är intresserad av att köpa Thamron 18-200mm f/3.5

Vad ska du ha för den?!?! Ska du på fotomässan i helgen btw??

Puss

2009-11-12 @ 09:41:29
URL: http://idis.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0