1 vecka.

Nu är celine 1 vecka och snart 1 dag, och det känns som första veckan bara rusade iväg!
Hon är väldigt stabil och har väldigt låga inställningar på respiratorn. Efter dagens röntgen på lungorna funderar läkarna på att pröva att byta ut respiratorn mot en CPAP imorgon. Sist orkade hon andas i CPAP ett par timmar innan det blev för jobbigt och dom fick byta tillbaka. Men övning ger färdighet.
 
Imorgon ska det även göra nytt ultraljud på hjärtat då hon fick sista medicineringen för att stänga ett kärl i hjärtat idag. Vi hoppas nu att ultraljudet är fint och att kärlet stängt sig.
 
Jag är sjuk och har inte fått träffa min lilla tjej idag, är så otroligt orolig för att smitta henne med något. Då skulle jag nog aldrig förlåta mig själv. Men jag hoppas att jag ska bättra mig snart.
 
Dom senaste dagarn har vi sett hur hon kämpat med ögonen och försökt öppna dom. Vi ser hur hon lite höjer på ögonbrynen och snurrar runt med ögonen i olika uttryck, hur söt som helst.
Tidigare idag såg Patrik när han var inne för atthjälpa läkarna byta blöja och sköta henne att hon lite smått börjat öppna egna öga. Hejja hejja mammas duktiga tjej. Jag vill se dina vackra ögon.
Jag hoppas innerligt att jag är bättre imorgon så jag kan gå dit och hejja på dig.
 
Förlåt kvalitén på bilden, den är tagen med en mobil.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0