Jobbtips.

Detta med jobbtips var svårare än jag trodde men jag ska ge de ett försök. Jag har aldrig riktigt haft svårt med att hitta jobb eller att få dem heller. Inte för att vara skrytsam.
Men något som jag tror arbetsgivaren uppmärksammar på mitt CV är alla kurser jag har gått, gratis! Jag har både ledarutbildning på 3 år, nannycertifigering, HLR för barn, utbildning för HIV & AIDS informatör samt en nattvandringsutbildning som innehåller utbildning om självförsvarar, droger, jag i grupp, säkerhet osv osv
.

Så mina trips för att lättare få jobben man söker är;

1. Får ni möjlighet att gå kurser gratis, gå dem. Det lockar fint på ditt CV.
2. Va inte kräsen, Alla jobb ger erfarenhet och är bidragande till kommande jobb.
3. Sök massa jobb, du kan ju alltid tacka nej!
4. Var du med i elevrådet i skolan, tycker jag verkligen du kan skriva in de i ditt CV tills du kan ersätta de med något bättre. Men det visar att du är en person som tar ansar och är frammåt.
5. Kommer du på intervjuv, plocka fram ditt bästa leende och var framåt. Ställfrågor och var inte rädd att kolla dem i ögonen. framgå till att vara bättre än du är.

Jag kommer inte på så mycket mer tips nu så här på morgonkvisten, men vem vet det kanske kommer flera!
Mina tips är säkert något ni redan har hört, eftersom det är jobbtips över allt just nu, men jag gav de ett försök i alla fall!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0